TEST LED KWEEKLAMP (Bloei test).

Moderators: Cootje, Mother Earth, waserat, Stekkie

Re: TEST LED KWEEKLAMP (Bloei test).

Berichtdoor marco-ganja » zo mei 15, 2011 4:57 pm

In mijn update verslagje van gister van week 5 van de bloei test, had ik al aangegeven dat de testplantjes vandaag naar fase 2 van de bloei gaan, het zogenaamde afbloeien, en voor het eerst de K-booster met het gietwater mee krijgen.

En dit hebben de plantjes zojuist gehad, samen met de Plagron Bloom tot een EC van 1780uS.

Met de Super PK booster ben ik nu gestopt (daarvoor in de plaast dus de K-afbloeibooster).

Gelijk maar weer wat fotos gemaakt.

Ik zie hier en daar nu toch het begin van een (gelige) verkleuring van de bladeren, wat normaal is en ook te verwachten in deze fase van de bloei.

Nog 2 a 3 weken te gaan...

100_6367.JPG

100_6371.JPG

100_6372.JPG

100_6390.JPG

100_6383.JPG

100_6397.JPG
Een verdamper hoor je amper.
marco-ganja
professor

Berichtdoor Dutch-Headshop » zo mei 15, 2011 5:14 pm

De planten zien er goed uit. Dat doe je goed marco !

Dutch headshop gaat binnenkort deze lampen inkopen en op de website plaatsen.
Zijn er leden die nu al weten dat deze lamp willen kopen ?
Dutch-Headshop
professor

Berichtdoor hapslikweg » zo mei 15, 2011 7:20 pm

wat is een gemiddelde prijsindicatie waaraan je moet gaan denken?

vindet toch wel boeiend worden die leds :) zeker op een niet al te groot oppervlak lijkt het me toch wel boeiend eigenlijk :)
If people are good only because they fear punishment and hope for reward,
then we are a sorry lot indeed.
Albert Einstein
hapslikweg
professor

Berichtdoor Breakerr » zo mei 15, 2011 9:02 pm

ik zou bij me bestelling die leuchtek plug and play nemen, maar als de prijs niet al te hoog is en deze lamp ook voor groei werkt ben ik zeer geintreseerd.

ben benieuwd hoeveel deze lamp gaat kosten :mrgreen:
ps. marco echt dikke planten! :D
Some may say im evil, care to find out?

eerste en tweede kweek 2x Lemon skunk buiten 4x Big Bang AF Binnen

Derde Kweek 2x NL 2x WW 2x Kh Ledz
Breakerr
professor

Berichtdoor Dutch-Headshop » zo mei 15, 2011 9:37 pm

De prijs zal liggen tussen de 250 en 300 Euro.
Ik wil het test verslag van marco niet teveel verstoren dus als mensen interesse hebben stuur me maar een PM.

We kunnen ze nu nog niet leveren, maar je komt dan op de lijst en krijgt een bericht als je binnen zijn.
Ik verwacht ze over 4 weken.
Dutch-Headshop
professor

Berichtdoor marco-ganja » ma mei 16, 2011 2:11 pm

Ik lees in het kweekverslag van Groene Patrick dat zijn 2 plantjes nu ook in de 5 week van de bloei gaan.
Patrick kweekt deze onder een 400Watt HPS.
Leuk om de plantjes en straks ook de opbrengst te vergelijken, tot nu lijken de 2 planten van Patrick in ontwikkeling van de toppen enzo, veel op de 2 test planten van de LED test.

viewtopic.php?f=1&t=3905
marco-ganja
professor

Berichtdoor Breakerr » ma mei 16, 2011 2:49 pm

vind het een mooie test alleen jammer dat het niet vanaf zaadje was, ik zou veel liever deze lamp hebben dan de leuchtek maar hoe zeker is het groei proces ermee? heb al een beetje gegoogled en las dat de koper (in dit geval DHS) zelfs de 2 kleuren kan kiezen van de lampjes, dus dat is wel mooi, altans, ervanuitgaand dat dezelfde kleurcodes voor TL ook voor led werkt.... weet jij toevallig welke kleur lamper erin zitten marco?

Breakerr
professor

Berichtdoor YourLocalGod » ma mei 16, 2011 5:50 pm

Ben ook wel eens benieuwt naar de groei. Zijn er nog plannen om een groeitest te doen onder deze lamp?
Ik wil in het najaar ook een binnenkweek starten onder LED, maar zou toch eerst zeker willen weten of ze ook geschikt is voor de groeifase.
Het blijft tenslotte een bom geld. :wink:
YourLocalGod
professor

Berichtdoor Cootje » ma mei 16, 2011 6:06 pm

Dan heb ik goed nieuws voor je :wink:
Nog een maandje of wat geduld :mrgreen:
Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.
Cootje
Moderator

Berichtdoor YourLocalGod » ma mei 16, 2011 6:27 pm

Aha! Dat is fantastisch nieuws!

[Geconditioneerd als ie is, zoekt Your Local tevergeefs de "like"-knop... :happy: ]
YourLocalGod
professor

Berichtdoor StickyArt » ma mei 16, 2011 6:44 pm

Ik wacht ook wel eventjes nog op de groei-test ervan.
En misschien daarna op me wish-list :mrgreen:

Misschien de HPS als back-up in de toekomst :rastasmoking:
StickyArt
professor

Berichtdoor marco-ganja » ma mei 16, 2011 6:55 pm

Breakerr schreef:vind het een mooie test alleen jammer dat het niet vanaf zaadje was, ik zou veel liever deze lamp hebben dan de leuchtek maar hoe zeker is het groei proces ermee? heb al een beetje gegoogled en las dat de koper (in dit geval DHS) zelfs de 2 kleuren kan kiezen van de lampjes, dus dat is wel mooi, altans, ervanuitgaand dat dezelfde kleurcodes voor TL ook voor led werkt.... weet jij toevallig welke kleur lamper erin zitten marco?

Ja dat weet ik, in de lamp worden 7 verschillende kleuren LED gebruikt, te weten: 440nm, 470nm, 610nm-620nm, 630nm, 660nm ,UV,IR,White.

Dit is totaal niet te vergelijken met de kleurcodes van TL buizen, want dat is een waarde van de kleurtemperatuur in Kelvin.

Volgens gegevens van de fabrikant is de 90 Watt LED UFO zoals wij die testen, zowel 100% geschikt voor de groei als de bloei.
marco-ganja
professor

Berichtdoor Royal King » ma mei 16, 2011 7:24 pm

Leuke test om te lezen Marco :D Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk vanaf komt ,ze zien er prachtig uit in ieder geval :happy:
Royal King
Grower

Berichtdoor Breakerr » ma mei 16, 2011 8:44 pm

censored
Laatst bijgewerkt door Breakerr op di mei 17, 2011 11:49 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Breakerr
professor

Berichtdoor marco-ganja » di mei 17, 2011 10:41 am

Beste Breaker,
Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel blij dat je die link in mijn test verslag zet eigenlijk. :(
Want het filmpje waarnaar je linkt, gaat over totaal andere LED lampen.

Er zijn een heleboel fabrikanten die LED Grow lampen maken en ze zullen heus niet allemaal even goed zijn.

Dat is ook precies de reden dat de Dutch HEADSHOP de lampen eerst test, voordat ze verkocht gaan worden.

In het verleden is gebleken dat wiet plantjes op sommige LED lampen niet goed willen bloeien omdat het licht niet het goede spectrum had voor de bloei.
Youtube staat inderdaad ram vol met filmpjes van dit probleem, meestal uit de USA.
Vaak zijn dit oude filmpjes uit 2007/2008.
Maar inmiddels zijn we jaren verder en hebben LED growlampen een ontwikkeling door gemaakt en zijn de nieuwste generatie LED Growlampen beter voor het laten bloeien van wiet plantjes dan welke andere lamp dan ook.

Dit komt omdat er met LED lampen perfect de benodigde licht golflengtes gegenereeerd kunnen worden.

De LED UFO lamp die ik van de Dutch HEADSHOP mag testen is zo n goede, nieuwere lamp.
Kijk maar naar de foto s !!
Je kan van deze lamp nou niet bepaald zeggen dat de wietplantjes er niet op willen bloeien, toch??
De testplantjes staat stijf van de bloei met mooie grote toppen, en we zitten pas in week 5 van de bloei.
De fabrikant heeft de 90 LED lampjes van deze UFO ook speciaal samengesteld uit verschillende kleuren geheel afgestemd voor de teelt van wiet. En gezien de test resultaten heeft die fabrikant dat zeer goed samengesteld en gedaan.

En het klopt ook dat mensen in de USA dachten dat zij een 270Watt LED growlamp gekocht hadden, welke bij onderzoek maar 90 watt was. Volgens de specificaties zouden er in die lampen 90 LED lampjes van 3 watt gemonteerd zijn, maar dit bleken geen LED lampjes van 3 watt maar van 1 watt te zijn. Ook hier staat YouTube inderdaad vol mee, en ook komen deze filmpjes weer uit de USA.

De UFO lamp die wij testen heeft 90 LED lampjes van 1Watt.
Dit is ook het beste, want uit testen is gebleken dat 3watt PowerLED lampjes niet 3x zo veel licht geven dan 1Watt LED lampjes. 1Watt LED lampen gaan efficienter met energie om dan 3Watt LED lampjes.

Het 2e filmpje waarnaar je linkt zegt mij ook niet veel.
Hierin worden LED lampen getest die een zeer eenzijdige/enkele licht emissie hebben, namelijk een lamp van 630nM en een lamp van 660nM . Dat zijn echt ouderwetse LED lampen. Zo zijn de lampen al lang niet meer.
De lamp die ik voor de Dutch HEADSHOP mag testen is een hyper modern ding en heeft 7 verschillende LED lampjes in 7 verschillende golflengtes. En die lamp is dus echt niet te vergelijken met die lampen in het 2e filmpje waarnaar jij linkt.
marco-ganja
professor

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweek verslagen LED lampen