Lab voor synthetische cannabis opgerold

Wiet en drugs in de media

Moderators: Cootje, Mother Earth, Stekkie

Lab voor synthetische cannabis opgerold

Berichtdoor goose » do maart 10, 2011 8:55 pm

Onlangs is in ons land voor het eerst een labo opgerold waar op grote schaal synthetische cannabis of spice werd geproduceerd. Dat ontdekte het VRT-nieuwsmagazine Koppen.

Synthetische cannabis is net als synthetische cocaïne aan een opmars bezig. "Het is wettelijk niet verboden, maar het veroorzaakt wel dezelfde high in de hersenen", zegt Nele Samyn van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie.

De actieve stoffen van de synthetische cannabis staan niet op de lijst van verboden middelen, waardoor een gebruiker van synthetische cannabis ook negatief test op de speekseltest.

Synthetische cannabis is eenvoudig te bestellen via het internet. Het grote gevaar bestaat erin dat je van de synthetische cannabis wel een overdosis kan krijgen, in tegenstelling tot de cannabis die iedereen kent.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110310_013
goose
professor

Re: Lab voor synthetische cannabis opgerold

Berichtdoor goose » do maart 10, 2011 8:56 pm

Waar is men mee bezig???
Synthetische cannabis???
:shock:
goose
professor

Berichtdoor Cootje » do maart 10, 2011 10:14 pm

Ben er ook wel stil van...

What's next ?
Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.
Cootje
Moderator

Berichtdoor Harleywiet » vr maart 11, 2011 7:53 am

Heb de reportage ook gezien.
Ongelooflijk wat sommige mensen toch allemaal doen uit winstbejag.
Van de gevolgen voor de gebruikers trekken deze kerels zich niets aan, alleen de poen telt.
Blijkbaar zijn er reeds doden gevallen door dit product.
De straf voor zo'n dealers zou moeten zijn : 6 maal per dag een dikke joint van eigen brouwsel :paranoia:
Harleywiet
Junky again

Berichtdoor StickyArt » vr maart 11, 2011 10:11 am

@Harleywiet, dode door synthetische cannabis? :suprised: Dit geeft Cannabis een slechte naam! :(
StickyArt
professor

Berichtdoor mrmaxi » zo maart 13, 2011 12:58 pm

dus syntetische cannabis waardoor je een overdosis kan krijgen is legaal maar normale cannabis waar je geen overdosis kan krijgen is illegaal?

oke dan...dit klopt wel....domme mensen op de wereld
mrmaxi
professor

Berichtdoor sjoof » di maart 15, 2011 7:24 pm

mrmax92i schreef:dus syntetische cannabis waardoor je een overdosis kan krijgen is legaal maar normale cannabis waar je geen overdosis kan krijgen is illegaal?

oke dan...dit klopt wel....domme mensen op de wereld

Puur kafka. Tegenwoordig gebruik ik de term vaker en vaker ...
TL kweek in de stookkelder = viewtopic.php?f=1&t=3617
Lemon Skunk in de tuin/serre = viewtopic.php?f=19&t=3940
Nu bezig met White Widow op het terras = viewtopic.php?f=19&t=6550
sjoof
professor

Berichtdoor hapslikweg » di maart 15, 2011 7:52 pm

sjah het is toch te ziek voor woorden eigenlijk...

Niet alleen dat die synthetische cannabis, gewoon een poeder pure thc in feite, dus ook de gehele samenwerking met andere cannabinoiden zoals cbd enzo totaal mist ...

gewoon weer een keihard bewijs dat de medische industrie eigenlijk liever geld verdiend, dan dat ze mensen genezen .. en de nederlandse politiek die helpt ze daarbij ...

:ugeek:
If people are good only because they fear punishment and hope for reward,
then we are a sorry lot indeed.
Albert Einstein
hapslikweg
professor

Berichtdoor Dirk » wo maart 16, 2011 1:06 pm

Het meest trieste is dan dat er een pro-legalisatie lobby is die de woorden van een handvol 'sociale' coffeeshophouders predikt. Zonder nog enig overzicht te hebben, hippies die in Lala land leven. Dit soort produkten worden op korte termijn in NL gewoon toegevoegd aan het knipafval wat al voor 3-7Euro in de Shops wordt verkocht.

De oude 'hippie' blower leeft in een sprookjes wereld! En in die wereld zouden ze lekker in een tijdmachine moeten stappen. Stumpers van de pro-legalisatie lobby weten niet eens wat er aan de hand is, keiharde business is het geworden. En de coffeeshophouder loopt er lachend bij binnen, met dank aan ‘ons’ lokaal bestuur. Hoera, en maar verdedigen t.o.v. het buitenland dat wij zo'n prima beleid hebben. Waar is de analyse daarvan?

Die weed prijs is intentioneel omhoog gegooid, ze kunnen het bij gebrek aan nieuwe toetreders. Coffeeshophouders hebben hun markt beschermd door er samen met 'ons' lokaal bestuur voor weten te zorgen dat er geen nieuwe vergunningen verstrekt werden. Er zijn nog 4 gemeenten landelijk waar je mag 'ondernemen'.

Die ‘sociale’ coffeeshop is een crimineel bolwerk geworden, dat er nog 666 zijn moet toch wel symbolisch gezien worden niet? The nuber of the beast!
Dirk
nieuw

Berichtdoor marco-ganja » wo maart 16, 2011 6:49 pm

Jeempie Dirk, wat een diep berichtje van je.

Op onderdelen ben ik het wel met je eens, maar niet met alles.

De prijs van wiet en hash vind ik is redelijk stabiel in de koffiehop.
In 1985 koste 1 gram Skunk of 1 gram hash Fl 12,50 (gulden) en nu € 7.
Dat is een minimale prijsstijging in 25 jaar, terwijl andere producten vanaf 1985 veel en veel duurder geworden zijn.

Dat de grootschalige wiet teelt een kei harde business is geworden ben ik wel met je eens, maar dat de coffeeshophouder ook zo is ben ik niet met je eens. Althans, lang niet allemaal.

Trouwens welkom op het forum. Ben je zelf actief op dit vlak? In een belangenvereniging of wat?
Een verdamper hoor je amper.
marco-ganja
professor

Berichtdoor Dirk » wo maart 16, 2011 8:04 pm

Kan jij uberhaubt een bron bieden voor je uitlatingen? Ik wel, dus als je wil praten doe het op feiten van nu af ok, niet met dingen als:

ik ben het met je eens op het ene vlak en op het andere vlak vind ik dat. Menigen zijn volstrekt fout als basis voor beleid. Een analyse met onderbouwend bronmateriaal dus. Zo niet moet je gewoon voor jezelf erkennen dat je een mening hebt, je goed recht. Maar een mening is drijfzand voor echt beleid.

De prijs: En nu citeer ik "De gemiddelde prijs van een gram nederwiet was in 2009 bijna twee euro hoger dan in 2006. De gemiddelde prijs van een gram wiet die als sterkste variant was aangekocht (niet in tabel) steeg van 7,76 euro in 2007 naar 10,47 euro in 2009."

Wil je dus gewoon je mening eens herzien? Want ik wil graag van je weten waar jij voor 7 euro goede weed koopt?!?!

Verder bijvoorbeeld gebruik:

Dat het softdrugsbeleid in Nederland het laagst is onder jongeren. Onderzoek van Trimbos uit 2009 toont aan dat alleen in Spanje er een hoger gebruik is. Kortom Nederland staat 2e op de lijst van sterkste sofdrugsgebruikers onder de jeugd! En is dat goed? De gemiddelde startleeftijd is 16.4 jaar overigens.
Dirk
nieuw

Berichtdoor Dirk » wo maart 16, 2011 8:18 pm

En Marco-ganja,

Om niet al te lullig over te komen, want het kan hard uit mijn mond komen, geef ik je een uitdaging met goede beloning!

1.Vind het eerst OVERHEIDS instituut wat controle aangaande toxines gebruikt ter bestrijding van gewasziekten heeft onderzocht. Kortgesteld: toxine onderzoek, zoals kelthane etc. Ik kan je het antwoord geven: GEEN EEN! in 30 jaar tijd! Een zwaar kankerverwekkend middel wat al lang verboden is, en nu nog gewoon onder de toonbank verkocht wordt aan weedkwekers in tuinbouw-winkels. En de overheid weet notabene dat 365.000 mensen regelmatig over de longen dit spul roken! Dat is toch ook triest.

2.Maar wat echt triest is dat er geen een 'sociale' shophouder uit zichzelf ooit zijn eigen materie heeft laten testen!

Krat bier of een goede plak has is de beloning als je een van de twee uitdagingen onderuit kan halen!
Dirk
nieuw

Berichtdoor brainzzzz » wo maart 16, 2011 8:26 pm

Dirk, kan je ons wat meer vertellen over je drijfveren ?
Je heb scherpe meningen en dat mag, maar probeer het wel vriendelijk te houden.

Oja, Welkom !
Twijfel is de bron van kennis
brainzzzz
professor

Berichtdoor marco-ganja » wo maart 16, 2011 8:45 pm

Beste Dirk, Ik denk dat je toon op dit forum wel wat mag aanpassen want daar houden de mensen hier niet van.
Ik in ieder geval zeker niet, dus als je dit blijft doen ben ik zeer snel klaar met je en is de kans groot dat je van het forum verbannen wordt.

Je vraagt me naar mijn bronnen, ik kan je wel wel vertellen dat ik vanaf 1984 in de wiet scene zit.
Ik koop bijna nooit wiet omdat ik zelf kweek, wel kom ik geregeld in koffieshops.
In de koffieshops waar ik kom krijg je ongeveer 1,2 gram goede lekkere skunk achtige wiet voor € 7 of € 8.
Hele exclusieve wiet, meestal Haze soorten, zijn wat duurder, maar dat is volkomen terecht want deze planten moeten bijna 2x zo lang bloeien, en dan nog geven ze niet zoveel opbrengst.
Vanaf de invoering van de euro op 1 januari 2002 is die prijs in de shops waar ik kom NOOIT omhoog gegaan.
En in de gulden tijd kosten zo'n zakje FL 12,50

Nou woon ik in Den Haag, en ik weet dat wiet nergens zo goedkoop is als in Den Haag.
Ik heb kenissen in Leiden, Woerden, Alphen...zij betalen inderdaad 25% a 30% meer voor hun wietjes.
Een verdamper hoor je amper.
marco-ganja
professor

Berichtdoor Dirk » wo maart 16, 2011 9:05 pm

Heren,

Bannen, geen probleem!

Maar nogmaals: kom eens met onderbouwing van dingen. Mijn achtergrond: een communicatie achtergrond, en een HBO opleiding in de marketing/communicatie richting.

En verder: laten wij het erop houden dat ik met kweken gestopt ben toen je je huis uitgemikt kon worden. En ik kweekte overigens wel met BETAALDE stroom.

Jullie prediken voor een eigen parochie, doe eens wat onderzoek! Mensen, sorry maar triestheid is de pro-legalisatie lobby eigen. En dat betekend niet dat ik niet voor sluiting van alle coffeeshops ben, maar verkoop jij maar eens aan een zeg Marokaan die met 25 kilo de grenzen overkomt dat hij geen shop mag openen, en dat hij zijn overbuurman het ziet verkopen voor 8.000 euro per kilo! Wie of wat verdedigen jullie?

Een analyse, en aanpassing daar waar fouten liggen. Maar ik heb nog geen één coffeeshophouder horen verklaren dat hij meer shops zou willen zien in zijn stad. Kom daar wel mee, en ik zet er weer een goede plak has op!
Dirk
nieuw

Volgende

Keer terug naar Nieuws board