Skunk Atomaticflower voor de eerste maal op terras!!

Moderators: Cootje, Mother Earth, waserat, Stekkie

Skunk Atomaticflower voor de eerste maal op terras!!

Berichtdoor dannyhope » za jun 23, 2012 9:29 am

Beste leden,
Onlangs heb ik Skunk automaticflower zaden gekocht(deze zijn onderweg).
Deze zou ik buiten willen kweken op mijn terras
Daarbij ik een totale leek ben in dit hoop ik hier wat steun of hulp te krijgen!?

Tot een bepaald punt ben ik op de hoogte (meerbepaald tot het punt ontkiemen en hoe lang dit moet)!
Dan geraakt het spoor bijster voor me (door dat ik al veel op dit forum gelezen heb) en de enen zegt het zo en de andere zegt het zo...!!
Allemaal intressante info maar op de gegeven moment weet je het niet meer.
Ook lees ik hier veel dat er toch nog een lamp aan te pas moet komen (iets wat ik eigenlijk totaal niet wil om bepaalde redenen) kan het echt niet zonder?

We gaan dan ook beginnen bij het begin en dit wil ik doen met kort en beknopt te vertellen hoe ik het wil doen(enige raad daarna is zeer welkom):
1: Zaadjes ontkiemen tussen keukenpapier en geduldig wachte tot er een wit worteltje aan is gegroeid.
2: Ik heb een kweekbakje dat ik zou vullen met stekkengrond waar ik ze een paar dagen laat groeien op men vensterbank (hoe lang moet dit en mag dit in de zon??)
3: Eens ze een beetje gegroeid zijn heb ik 2.5liter potjes voorzien waarin ik ze zou overplanten in universele potgrond (Als ze in de potjes zitten mogen ze dan buiten staan of nog liever achter de raam?)
4: Als deze dan wat meer blaadjes beginnen te krijgen dan zou ik ze in 7.1liter potten ook met universelepotgrond willen planten met hydrokorrels van onder in de pot(drainagelaag).
Eens daar in zou ik ze buiten willen zetten om ze daar dan uiteindelijk te laten groeien (heb wel pas namiddag zon op men terras!) en heb geen andere plaats.

Doe ik hier tot nu iets verkeerd als je dit zo leest en als dit zo is wat dan?
Alle raad is van harte welkom en ik hoop dat ik wat hulp van jullie mag ontvangen dan zal ik jullie op de hoogte houden (met foto's van men plantjes).
Groetjes Dannyhope
Ik rook me eige wiet voor dat iemand hem ondekt en ziet
dannyhope
professor

Re: Skunk Atomaticflower voor de eerste maal op terras!!

Berichtdoor waserat » za jun 23, 2012 9:39 am

Welkom dannyhope,

je bent al een beetje op de hoogte precies.
Als je zaadjes dus een klein worteltje hebben kan je ze in een potje met potgrond of stekgrond plaatsen. Persoonlijk zou ikzelf de plantjes niet te veel verpotten naar grotere potten. Maar wel ineens een pot voorzien waar ze even in verderkan. Als je ze toch wil verpotten, steek ze dan telkens zo dat de onderste blaadjes net boven de grond komen. Niet te veel water geven, maar ook niet te weinig. Is wel een beetje zoeken in het begin.
Een autoflower heeft graag een 7L pot, of eventueel groter. Maar als je niet al te veel plaats hebt op je terras of pas laat op de dag. Zou ik ze zelf toch bij lichten met een paar spaarlampen of een tentje voorzien, zodat je toch rustig verder kan kweken.
De autoflower kan je best op een regime van 18/6 zetten, dus 18 licht en 6 donker. Ze gaan toch vanzelf bloeien.
Kijk eens rond op het forum bij veelgestelde vragen en antwoorden. Je vind er echt alles wat je moet weten, en de mensen hier zullen je ook te woord staan om eventueel opkomende problemen.

Succes verder :mrgreen: :grow:
waserat
Moderator

Berichtdoor greenderf » za jun 23, 2012 9:40 am

Succes met je kweek :smokepipe: ik zou ze alsik van jouw was ze achter het raam laaten staan en ze enkel buiten zetten als het goed weer is . Het regent namelijk veel ze gaan natte voetjes hebben en om dat ze nog zo klein zijn met een rukwind gaan ze plat liggen :mrgreen:
greenderf
Junky again

Berichtdoor dannyhope » za jun 23, 2012 11:57 am

waserat schreef:Welkom dannyhope,

je bent al een beetje op de hoogte precies.
Als je zaadjes dus een klein worteltje hebben kan je ze in een potje met potgrond of stekgrond plaatsen. Persoonlijk zou ikzelf de plantjes niet te veel verpotten naar grotere potten. Maar wel ineens een pot voorzien waar ze even in verderkan. Als je ze toch wil verpotten, steek ze dan telkens zo dat de onderste blaadjes net boven de grond komen. Niet te veel water geven, maar ook niet te weinig. Is wel een beetje zoeken in het begin.
Een autoflower heeft graag een 7L pot, of eventueel groter. Maar als je niet al te veel plaats hebt op je terras of pas laat op de dag. Zou ik ze zelf toch bij lichten met een paar spaarlampen of een tentje voorzien, zodat je toch rustig verder kan kweken.
De autoflower kan je best op een regime van 18/6 zetten, dus 18 licht en 6 donker. Ze gaan toch vanzelf bloeien.
Kijk eens rond op het forum bij veelgestelde vragen en antwoorden. Je vind er echt alles wat je moet weten, en de mensen hier zullen je ook te woord staan om eventueel opkomende problemen.

Succes verder :mrgreen: :grow:

Dus het moet dus met lampen??Als ik ze ontkiemt heb dan steek ik ze dus in het 2.5liter potje (nog altijd met stekkengrond?) om wat verder te laten groeien!!
Ik heb juist ook gezien dat ongeveer om13u bij mij het zonlicht op het terras begint te schijnen!!!
Eens ze dan wat groter zijn plant ik ze over naar hun uiteindelijk pot van 7.1liter met universele potgrond!
Zo hoef ik dat kweekbakje niet te gebruiken en moet ik in totaal maar 1maal overpotten wat volgens jou dan beter is!

Grts dannyhope
dannyhope
professor

Berichtdoor dannyhope » za jun 23, 2012 11:59 am

greenderf schreef:Succes met je kweek :smokepipe: ik zou ze alsik van jouw was ze achter het raam laaten staan en ze enkel buiten zetten als het goed weer is . Het regent namelijk veel ze gaan natte voetjes hebben en om dat ze nog zo klein zijn met een rukwind gaan ze plat liggen :mrgreen:

Het maakt dus niets uit dat eens ze in een potje zitten dat je ze in de zon voor de raam zet??

Grts dannyhope
dannyhope
professor

Berichtdoor waserat » za jun 23, 2012 12:14 pm

dannyhope schreef:Dus het moet dus met lampen??Als ik ze ontkiemt heb dan steek ik ze dus in het 2.5liter potje (nog altijd met stekkengrond?) om wat verder te laten groeien!!
Ik heb juist ook gezien dat ongeveer om13u bij mij het zonlicht op het terras begint te schijnen!!!
Eens ze dan wat groter zijn plant ik ze over naar hun uiteindelijk pot van 7.1liter met universele potgrond!
Zo hoef ik dat kweekbakje niet te gebruiken en moet ik in totaal maar 1maal overpotten wat volgens jou dan beter is!

Grts dannyhope

Het moet niet met lampen, maar denk dat het wel aan te raden is. Het zonlicht gaat niet op het terras blijven schijnen. De dagen gaan stilletjes beginnen korten, dus ook minder zonlicht, een aangezien ze toch minstens 12 u licht nodig hebben. Zou ik t wel zo doen. Voor het raam gaat, maar eens ze beginnen strekken ga je toch iets moeten doen. Dan gaan ze licht opzoeken en zicht languit strekken. En ja , te veel overpotten kan de plant meer stress bezorgen , elke keer je de wortels uit de pot haalt, gaat de plant zich moeten herstellen wat weer een week achterstand kan betekenen. dus stekgrond, en eens het stekje groot genoeg is, overpotten naar een grotere pot met universele potgrond. Leg op de boden van de pot wat kleikorrels voor de waterhuishouding, en meng ook een deel onder de potgrond zelf, zodat overtollig water weg kan . Veel water = verstikkende wortels. Te weinig licht = belemmerde groei.
Veel gestelde vragen - FAQ topic
Belangrijke informatie op een rij !
Alles over de Groeifase

Lees dit maar eens goed door, en er zijn nog andere nuttige topics waar je goede info kan vinden.
waserat
Moderator

Berichtdoor dannyhope » za jun 23, 2012 10:31 pm

waserat schreef:
dannyhope schreef:Dus het moet dus met lampen??Als ik ze ontkiemt heb dan steek ik ze dus in het 2.5liter potje (nog altijd met stekkengrond?) om wat verder te laten groeien!!

Grts dannyhope

Het moet niet met lampen, maar denk dat het wel aan te raden is. Het zonlicht gaat niet op het terras blijven schijnen. De dagen gaan stilletjes beginnen korten, dus ook minder zonlicht, een aangezien ze toch minstens 12 u licht nodig hebben. Zou ik t wel zo doen. Voor het raam gaat, maar eens ze beginnen strekken ga je toch iets moeten doen. Dan gaan ze licht opzoeken en zicht languit strekken. En ja , te veel overpotten kan de plant meer stress bezorgen , elke keer je de wortels uit de pot haalt, gaat de plant zich moeten herstellen wat weer een week achterstand kan betekenen. dus stekgrond, en eens het stekje groot genoeg is, overpotten naar een grotere pot met universele potgrond. Leg op de boden van de pot wat kleikorrels voor de waterhuishouding, en meng ook een deel onder de potgrond zelf, zodat overtollig water weg kan . Veel water = verstikkende wortels. Te weinig licht = belemmerde groei.
Veel gestelde vragen - FAQ topic
Belangrijke informatie op een rij !
Alles over de Groeifase

Lees dit maar eens goed door, en er zijn nog andere nuttige topics waar je goede info kan vinden.

Hey heb eens gekeken en bij mij in de keuken hangt een lt lamp 36w/640 cool white,
zou deze kunnen dienen om zo aan men 18/6 uur licht/donker te komen of om het strekken te voorkomen moest dit gebeuren?
dannyhope
professor

Berichtdoor waserat » za jun 23, 2012 10:49 pm

Zou kunnen , maar de afstand tussen een TL-lamp is ongeveer 2 cm tussen de plant en de lamp.
Hier staat ook uitleg over welke lamp juist voor wat is
Of je kan ook zo enkele verhuisfittingen halen met daarin enkele spaarlampen
1* kleur-code 2700K (rood)
8100 lumen
Geschikt voor de bloei fase
2*kleur-code 6400 K (blauw)
8100 lumen
Geschikt voor de groei fase.
Groeifase
Bloeifase

Alles hangt af van hoeveel je budget is, en natuurlijk, hoe meer licht hoe meer opbrengst de planten zullen hebben.
waserat
Moderator

Berichtdoor dannyhope » vr jun 29, 2012 9:32 pm

Hey iedereen,
Sorry dat het even heeft geduurd maar we zijn ondertussen al wat verder.
Dinsdag ochtend ben ik de trotse eigenaar geworden van men zaadjes.
Mits enkele verplichtingen heb ze Dinsdag om 22u te kiemen gelegd tussen,
keukenpapier.
Nu vanavond waren ze al aardig opgeschoten (ong. 1cm) waarop ik ze,
heb over gepot naar hun eerste thuis!!
Dit in potgrond voor kiemen en stekken van Viano met vanonder hydrokorrels.
Een kuiltje van een halve of een cm zaadjes er in gestoken met pincet :wink: en daarna met een verstuiver,
het oppervlak wat vochtig gesproeid!
Ik heb ze ook nog in een kweekbakje gezet met de luchtgaten gesloten (hoop dat dit al goed is??)
Moet ik deze nu nog uit de zon en licht houden tot ze boven komen??
022.JPG

Groetjes en tot de volgende update :wink:
dannyhope
professor

Berichtdoor Rens » vr jun 29, 2012 9:50 pm

Ik Volg,

Hoop dat het lekker lopen gaat, met een beetje hulp e.d.

:bong:
Rens
professor

Berichtdoor dannyhope » za jun 30, 2012 7:40 am

Rens schreef:Ik Volg,

Hoop dat het lekker lopen gaat, met een beetje hulp e.d.

:bong:

Hey,
Is dit tot hier toe al goed?
En moet ik dit nu in het donker houden of mag dit al buiten staan in de zon?
Of met er gewacht worden tot ze boven komen?

Grts Dannyhope
dannyhope
professor

Berichtdoor Mother Earth » za jun 30, 2012 8:44 am

De potten mogen nu al in de zon, zodat de kiempjes naar het licht toe kunnen groeien.
De bovenlaag van de aarde mag niet uitdrogen, eventueel wat folie met gaatjes erin geprikt er overheen spannen, tot je de plantjes boven aarde ziet.

Succes. :grow:
You can't spell Healthcare without THC
Mother Earth
Moderator

Berichtdoor dannyhope » za jun 30, 2012 8:58 am

Mother Earth schreef:De potten mogen nu al in de zon, zodat de kiempjes naar het licht toe kunnen groeien.
De bovenlaag van de aarde mag niet uitdrogen, eventueel wat folie met gaatjes erin geprikt er overheen spannen, tot je de plantjes boven aarde ziet.

Succes. :grow:

Kan ik ze niet ineens in dat kweek bakje in de zon zetten?
En gaat dit dan niet uitdrogen want op mijn terras lopen de temperaturen,
soms toch hoog op!?
Ze zijn wel vochtig nu maar met hevige temperaturen verdampt toch al het vocht?
En moet ik nu die luchtgaten van dat kweekbakje openzetten of toe?

Je leest hier zo veel verschillende manieren dat ik het eigenlijk niet meer weet wat ik nu moet doen :oops:
(Dit noemen ze dan plankenkoorts hebben) Heb echt schrik dat ik al iets fout doe :roll:
Ik ben al blij dat ik ze ontkiemt gekregen heb tussen keukenpapier en zonder problemen heb kunnen overpotten,
in hun zaai en stekgrond :smile:

Grts
dannyhope
professor

Berichtdoor waserat » za jun 30, 2012 2:26 pm

Ik zou de potten uit die bak halen, en over elke pot plastic folie hangen, enkele gaatjes erin, en in de zon zetten , binnen een paar dagen komen ze kijken dan ;)
waserat
Moderator

Berichtdoor dannyhope » za jun 30, 2012 3:00 pm

waserat schreef:Ik zou de potten uit die bak halen, en over elke pot plastic folie hangen, enkele gaatjes erin, en in de zon zetten , binnen een paar dagen komen ze kijken dan ;)

Ok want had ze voor alle zekerheid maar terug binnen gezet (wel in het kweekbakje),
voor de venster in het warmste plekje van men appartement!!
Want ik had schrik dat de potgrond ging uitdrogen in de zon!
Omdat ik ze er een tweetal uurtjes had ingezet en de condens verdween tamelijk snel!!
Ben momenteel niet thuis nu maar zodra ik thuis kom doe ik plastiek folie omheen doen,
en zet ik ze buiten (ik denk dat ze ook s'nachts buiten kunnen blijven nu!?)
Grts
dannyhope
professor

Volgende

Keer terug naar Kweek verslagen buiten kweken