Plaats reactie
 Kweekverslag Greenhouse Mix! 
Egba
Junky

Reageer met quote
Hallo iedereen,

een vriend van mij en ik zijn bezig met een kweekje bij hem thuis, we hebben al wel veel informatie opgezocht maar het leek ons wel handig om hier een account aan te maken en jullie de stand van zaken te laten zien, zodat wij als het nodig is nog enige tips of adviezen kunnen ontvangen? Het is deels om voor ons zelfte gebruiken maar grotendeels voor zijn moeder want die heeft MS en die gebruikt afentoe wat wiet i.v.m de bijwerkingen van de chemische middelen etc. Ze hebben het niet zo ruim dus daarom investeren we samen en verdelen we dus ook de opbrengst.
We zullen elke week een foto neerzetten. De plantjes zitten vanaf 20 september in de grond, toen waren ze al ontkiemt en ze zitten in voorbemeste grond(juiste ph waarde etc.) de dag erna zag je de plantjes al, we hebben ze 5 mm onder de grond gestopt, foto's van hoe ze er nu bij staan zal ik morgen even aan die vriend vragen.Smile
we gebruiken 2x 400 watt lampen master son t pia plus van philips gewoon complete set.
potten van 14 liter
Canna rhizotonic + canna terra + canna flores + ph- bloei + pk 13/14
en we hebben een ph en ec meter.. ook hebben wij een Temperatuur- en Luchtvochtigheidsmeter
verder is de ruimte helemaal wit, deels door witte muren deels door zwart wit folie.
de lampen hangen er 40/50 m boven op 18 uurs belichting
overdag maken we gebruik van de zon en zetten we de lampen uit.
verder is er ook genoeg ventilatie doormiddel van het ventilatie systeem gewoon in huis.
De plantjes van Greenhouse Seeds:
Hawaiian Snow
Great White Shark
Lemon Skunk
The Church
Arjan's Strawberry Haze.
+2 Speed Devils van Sweet Seeds.

Wij zijn ons er van op de hoogte dat elke plant een verschillende bloeitijd heeft.

hoeveel zal hier in totaal ongeveer vanaf komen? denken jullie? de ruimte die wij gebruiken heeft een hoogte van iets meer dan 2 meter de lampen met kap kunnen tot aan het plafond opgehangen worden dus zegmaar 2 meter boven de grond. hoe hoog kunnen wij de planten laten worden?

Alvast bedankt

Laatst aangepast door Egba op za okt 10, 2009 1:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
 De foto's + verslagje van de 1e 2 weken 
Egba
Junky

Reageer met quote
wij zullen steeds de foto van 1 plantje laten zien zolang er geen merkwaardige dingen gebeuren met andere planjtes maar tot nu toe zijn ze allemaal hetzelfde behalve dan de bladvorming maar zoveel kennis hebben we dan wel weer dat er geen problemen zijn tot nu toe. Razz we hebben de grond helemaal nat gemaakt met water dus helemaal doorspoelt totdat het eronder uitkwam ongeveer zodat de hele pot vochtig was. daardoor was de grond gezakt. we hebben de zaadjes in de nacht van 19-20 september in de voorbemeste grond gestopt, ze waren al ontkiemt. De lengtexbreedtexhoogte van onze ruimte is ong. 4x2x2.20-2.40. aan 1 kant hebben we een groot schuin raam die wij ook gebruiken elke dag overdag gebruik ik het zonlicht. de temperatuur is altijd tussen de 22 en 30 graden en de luchtvochtigheid altijd rond 50%. We hebben gewoon steeds canna rhizotonic(voor de wortels) gegeven 2x gesprayd en voor de rest bijna elke dag met het water meegegeven, 3x hebben we canna terra(groeivoeding) meegegeven in 2 weken tijd. ze krijgen 18/6 licht deels zon deels lamp, 'savonds is het raam afgesloten met zwart wit folie(natuurlijk wit aan de binnenkant), de verschillende soorten licht wisselen elkaar gelijkmatig af en de plantjes reageren er volgens mij goed op ze zijn er namelijk mooi groen uit etc.

het plantje +- 1 dag na het stoppen in de grond(was al ontkiemt) dus 21 september:

[img][/img]

het plantje op 27 september, we hebben de grond rondom het plantje wat opgehoogd omdat het plantje wat lager stond en dus naar licht moest zoeken en daardoor lang werd en dus niet echt stevig.. de plantjes lijken nu dus ook veel korter:

[img][/img]

het plantje op 2 oktober dus bijna 2 weken later, we hebben nu de grond aangevuld tot aan de rand:

[img][img]

dit is de opstelling:

[img][/img]

het plantje nog een keer op 2 oktober maar nu van de zijkant:

[img][/img]

naar mijn idee ziet het er redelijk goed uit zouden jullie dit voor ons kunnen beoordelen tot nu toe? Very Happy

alvast bedankt!

Bodahir
professor

Reageer met quote
Ziet er goed uit, ze lijken wel een beetje op de Bigbangetjes van mij, ook eerst in het begin lang en nu komen de bladeren wat bij mij, maar mijne is iets van 2 weken oud en ziet er zo uit:

Maar dat ophopen van jou is misschien wel een goed idee, ik ga het meteen doen. want de steel aan de onderkant is ook redelijk bruin.
ik geef af en toe mijn plantje wat thee Very Happy

(sorry voor de grote plaatjes Razz

Egba
Junky

Reageer met quote
haha dankjewel!
grootte van de plaatjes maakt me niets uit hoor:P het liefst krijg ik zoveel mogelijk reacties etc(A)
maar ik denk dat die steeltjes zo lang worden omdat we de grond te ver onder de rand hebben zitten waardoor ze msischien naar licht gaan zoeken? de steeltjes worden bij mij nu wat dikker.

Bodahir
professor

Reageer met quote
Klopt, zoals je misschien in oude staat zag dat de onderkant van de steel erg bruin was.
Je ziet ook nu mooi bij jou dat de binnenkant van de bladeren erg fel groen zijn, dit is altijd een goed teken.
Dat de stengels wat dikker worden komt omdat hij gewoon groeit.
Maar keep going! ik zal wel weer eventjes wat foto's laten zien als de volgende blaadjes ook weer opgekomen zijn.

Egba
Junky

Reageer met quote
Hallo iedereen, wij hebben een vraagje, wij hebben veel gelezen over toppen en fimmen maar heeft dat echt heel veel invloed op de opbrengst? of maar een beetje? wat zijn nou precies de voordelen ervan?

alvast bedankt!

Egba
Junky

Reageer met quote
trouwens ik heb hier precies hetzelfde kweekverslag lopen:

http://jointjedraaien.nl/wietforum/f29/kweekverslag-ik-zou-graag-wat-advies-ontvangen-t7755.html

mvg

Egba
Junky

Reageer met quote
een aantal takjes worden paars!:O en van 1 plant hangen een paar baladjes een beetje?!

zie dit forum: http://jointjedraaien.nl/wietforum/showthread.php?p=86562#post86562
 UPDATE!! 
Egba
Junky

Reageer met quote
voor update zie:

http://jointjedraaien.nl/wietforum/f29/kweekverslag-ik-zou-graag-wat-advies-ontvangen-t7755.html

Bodahir
professor

Reageer met quote
Hee Egba,
ik zie dat je al hele mooie plantjes hebt zeg. ik reageer nu eventjes op dit forum omdat ik mezelf alleen op deze heb aangemeld, ik wil het een beetje compact houden Razz
Je plantjes hebben veel blaadjes, wat mij wel opvalt vergeleken met mijn plant is dat die van jou 3,4,5 keer zo snel groeit. sinds mijn laatste foto's hier tel ik nu 8 bladeren en weer een nieuw takje die vanuit het midden groeit. Maar ik breng ze ook misschien maar 2 tot 4 uur extra licht bij per dag.

Egba
Junky

Reageer met quote
@ Bodahir

oke! nou ik heb hier zo nog een update! Je kunt wel even kijken of er veel verschillen zijn, maar na 2 weken ofzo dan gaan de plantjes hard groeien! mijn plantjes staan nu 4 weken en vergeleken met vorige week is de lengte ongeveer verdubbeld!(zie volgende bericht!)

grtz

Egba
Junky

Reageer met quote
Hallo mensen! hier is weer een update:D

Het is vandaag 17 oktober 2009, de zaadjes zitten na ontkieming nu al 4 weken in de grond.

De planten krijgen vanaf gisteren(16 naar 17 oktober) 12/12 uur belichting. Ze zien er heel goed uit naar mijn idee!(zie de foto's). De twee Speed Devils laten nu al bijna een weekje voorbloei zien en bij die planten ben ik ook alvast begonnen met bloeivoeding. Hier de foto's(bij elke naam staat de lengte nu gemeten en tussen haakjes de lengte van vorige week(vorige update: 10 oktober)):

-Great White Shark 43 cm(vorige week 24 cm)

-Hawaiian Snow 55 cm(vorige week 29 cm)

-The Church 48 cm(vorige week 26 cm)

-Lemon Skunk 49 cm(vorige week 28 cm)

-Arjan's Strawberry Haze 46 cm(vorige week 22 cm)

-Speed Devil 1 54 cm(vorige week)

-Speed Devil 2 29 cm(vorige week 16 cm)

Alle plantjes:

3 plantjes: Links Great White shark, rechts Hawaiian Snow, midden The Church

4 plantjes: Links Lemon Skunk, midden Arjan's Strawberry Haze, midden voor Speed Devil 1, midden achter Speed Devil 2.

De lengtes van alle plantjes zijn dus ongeveer verdubbeld zoals je ziet! Die Speed Devil 2 is echter een beetje klein, verder ziet hij er goed uit ik laat het gewoon voor wat het is:).

Reacties zijn welkom!

alvast bedankt:D

grtz. Pitu

Bodahir
professor

Reageer met quote
Wow Surprised
Haha dat gaat echt lekker man, ik kan nu ook wat extra bijschijnen de komende 2 weken want mijn ouders zijn niet thuis.
Ik merkte zelf al wel dat hij wat begon te groeien een paar dagen geleden.
ziet er mooi uit die van jou, niks op aan te merken, ga zo door!

zo zag die van mij eruit gisteren:

Egba
Junky

Reageer met quote
Update 24-10-2009 week 5, 4 weken groei, 1 week bloei.

Hallo allemaal, hier is weer een update de ontkiemde zaadjes zitten nu ongeveer 5 weken in de grond Onze camera is kapot dus de foto's zijn tot nu toe genomen met gewoon een 5 megapixel telefoon maar we kopen binnenkort een nieuwe camera om wat mooiere foto's te maken.

De plantjes zien er naar mijn idee goed uit, ze staan nu 1 week op 12/12 uurs belichting, bij de Speed Devils zie je al mooie bloei Bij de andere planten is nog geen voorbloei te zien maar ik verwacht dat dat deze week zal komen Ze zijn allemaal overigens nog flink gegroeid.
De luchtvochtigheid is gewoon 40-50% en de temperatuur tussen de 20-30 graden.

De lengtes van de plantjes:

-Great White Shark 68 cm(vorige week 43 cm)
-Hawaiian Snow 82 cm(vorige week 55 cm)
-The Church 75 cm(vorige week 48 cm)
-Lemon Skunk 67 cm(vorige week 49 cm)
-Arjan's Strawberry Haze 69 cm(vorige week 46 cm)
-Speed Devil 1 75 cm(vorige 54 week)
-Speed Devil 2 47 cm(vorige week 29 cm)

Alle plantjes:

Speed Devil 1 bovenkant:

Speed Devil 1 zijkant:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
alvast bedankt!

grtz!

Bodahir
professor

Reageer met quote
Ja ziet er goed uit hoor alleen wat ik mij afvraag is waarom die planten een week geleden zeer compact waren en nu steeds meer uit elkaar gaan groeien?
verder ziet het er wel goed uit hoor Very Happy